Top

5 online kansen voor ondernemers in Coronacrisis

Als webdesign en online marketing bedrijf werken wij veelal met ondernemers en iedereen zal de impact van de coronacrisis, vroeg of laat voelen. Wij bij Webreturn ook. Een aantal klanten hebben hun activiteiten tijdelijk moeten verminderen. Maar er zijn daarentegen ook klanten die kansen zien en juist nu extra actie willen ondernemen voor op de korte of lange termijn.

Ons advies is om juist in deze tijd niet stil te blijven zitten, maar zie dit als een kans om je bedrijf online verder te digitaliseren en andere zaken op te pakken waar je maar niet aan toe kwam. Maak voor je bedrijf een online plan, zodat jouw bedrijf klaar staat zo gauw als de markt het weer toelaat en ga er dan vol voor zodat je de schade van deze weken/maanden zo snel mogelijk kunt inhalen.

Hieronder 5 online tips voor ondernemers die je juist nu in de coronacrisis kunt inzetten:

1. Onderhoud huidige relaties

Zorg ervoor dat de band met je relaties en klanten sterk blijft. Informeer klanten wat je nieuwe beleid is omtrent het coronavirus en hoe je elkaar juist in deze tijd kunt versterken. Wij kunnen voor je bedrijf campagnes opzetten in Mailchimp, deze emailsoftware is gratis tot 2.000 inschrijvers. Je levert ons een lijst aan met mailadressen (in Excel, die wij vervolgens importeren) en een tekst die in de mailing moet komen te staan en wij versturen vervolgens de mailing naar jouw relaties. Je kunt precies zien wie de mail heeft geopend en wie niet en wie er (eventueel) heeft door geklikt naar je website. Deze emailsoftware kun je blijven gebruiken, ook na de coronacrisis, om je klanten te blijven informeren.

2. Wees kritisch op je eigen website

Na de lancering van je website of webshop vergeet men vaak om deze up-to-date te houden. Nu je misschien meer tijd hebt, maak dan vooral tijd vrij om je teksten aan te scherpen. Ook is het goed om naar de conversie en gebruiksvriendelijkheid van je website te kijken. Kan dit beter? Slechts een paar kleine verbeteringen kunnen je straks flink meer klanten opleveren. Als je graag met ons wilt sparren over hoe we de conversie kunnen verhogen, dan horen wij het graag. Wij kunnen je website analyseren en een vrijblijvend voorstel voor je maken.

3. Werk juist nu aan je Google vindbaarheid

Werk aan de vindbaarheid van je website in Google. Juist dit is een goed moment om in te zetten op zoekmachine optimalisatie om je te richten op de lange termijn, want dit heeft tijd nodig. Het duurt vaak weken en soms maanden dat je hier echt resultaat van kunt zien, omdat Google je nieuwe wijzigingen zal moeten indexeren. Wij hebben diverse hulpmiddelen in huis en kunnen hiervoor aanpassingen maken op de website. Of wij kunnen je voorzien van tips en adviezen om zelf te werken aan de vindbaarheid door het schrijven van content. Hoe meer leads je straks binnenhaalt, hoe sneller je straks weer kunt opschalen met verkoop.

4. Start indien mogelijk een webwinkel

Bekijk binnen je bedrijf de mogelijkheden om je producten of diensten online aan te bieden. Heb je fysieke producten die ook via Post NL, DHL of UPS verzonden kunnen worden? Start dan een webwinkel, de investering hiervoor hoeft niet groot te zijn en je kunt binnen een paar werkdagen online actief zijn. Wij kunnen snel schakelen. Je kunt alle producten zelf eenvoudig aanmaken of ons een lijst in Excel aanleveren die wij vervolgens kunnen importeren. Heb je een restaurant? Bekijk dan de mogelijkheden voor online bestellen in de vorm van bezorgen of afhalen. Lever je diensten en kun je die ook online aanbieden? Bekijk dan de mogelijkheden van een online platform waarop je je diensten aan kunt bieden. Bijvoorbeeld in abonnementsvorm of een eenmalige betaling met toegang tot online lessen bijvoorbeeld.

5. Website ouder dan 3-5 jaar? Denk aan een redesign

Hoe vaak moet je je website vernieuwen om mee te gaan met de nieuwste technologie en ontwikkelingen? Bij Webreturn hanteren wij de vuistregel 3 tot 5 jaar. Dit heeft voornamelijk te maken met de snelheid waarmee onze omgeving en de technische mogelijkheden veranderen. Het internet verandert snel. Tegenwoordig komen er meer bezoekers via mobiel op je website dan via een PC of laptop. 5 jaar geleden was dit wel anders. Snelheid is daarentegen ook een heel belangrijk onderdeel geworden, de nieuwste technologie zal hierop aan moeten sluiten. Uw concurrenten zitten ook niet stil en hebben hun website misschien al laten vervangen. Wij snappen dat je juist in tijden van crisis de hand op de knip wilt houden. Maar je kunt juist in deze tijd je concurrenten een stap voor zijn om straks sterker uit de crisis te komen en door te pakken zodra de tijden weer beter zijn. Nu kun je je focus volledig leggen op het schrijven van nieuwe website teksten en het vinden van geschikt beeldmateriaal. En om samen met ons mee te denken aan het optimaal inrichten van de nieuwe website.

Bovengenoemde aandachtspunten helpen je om niet bij de pakken neer te zitten maar ervoor te zorgen dat je je concurrenten na de coronacrisis een stap voor bent. Ben je benieuwd hoe wij je hierbij kunnen helpen en wil je hierover sparren? Neem contact met ons op, wij kunnen snel schakelen. De mogelijkheden kunnen in deze tijd besproken worden via de telefoon of email.

Bel 072-8200355 of mail naar info@webreturn.nl.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Privacy instellingen

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. In de instellingen kunt u zelf kiezen welke cookies u wilt toestaan of wilt weigeren.

Privacy verklaring | Sluit
Instellingen